יום ראשון, 26 בינואר 2014

כשחברה מביאה לך לנקום מחו"ל - מגה ביקורת - Super Review

Lancome - Travel Chic Evening Make-up Pouch - Platine Edition

זה תמיד תענוג גדול לטוס לחו"ל, אבל לא פחות כיף לקבל מתנות מחברה אחרת שטסה. לפני כמה חודשים קיבלתי מתנה מאוד נדיבה מחברת משפחה טובה שטסה. היא יודעת שאני ג'אנקית כבדה של איפור והחליטה לפרגן לי מארז נדיר ביותר של לנקום, שנמכר במהדורה מוגבלת רק בחלקים מסוימים באירופה וארה"ב. מיותר לציין שאני אסירת תודה ומעריכה ומוקירה את המתנה.






תמונות של הפריט













ההבטחה

סלחו לי בבקשה, אבל זו הולכת להיות חפירה. הוצאתי את ההבטחה מהאתר המקורי של לנקום, וזה מה שהם כותבים:

"בהמשך להצלחת המהדורות השחורה והזהובה של ה-Travel Chic, אנו גאים להציג את מהדורת הפלטינה החדשה של לנקום. סיפור ההצלחה ממשיך.
Travel Chic Platine Edition מעוצב אקסקלוזיבית לנופשים (הערה: טכנית המקור אומר "מטיילים" אבל קשה לי לדמיין טיול של"ח ולנקום ביחד) ומכיל את הצבעים האהובים המושפעים מתצוגות האופנה של 2013, מבחר של הרמוניית צבעים נוצצת, המציע מבחר אין סופי של אפשרויות איפור. 6 צלליות ומיני מסקרה, גלוס ואודם, סומק ופודרה: איפור מלא לעיניים מעושנות וציוריות, שפתיים חושניות, וכיסוי מושלם.
Travel Chic הוא פריט חובה בעולם האיפור, וניתן להשתמש בו עם או בלי מתקן האיפור הניתנת להסרה. עם הרוכסן האופנתי שלו, הוא בהחלט יכול להפוך לאביזר אופנתי, מודרני, ומלא שיק.
גם לאחר השימוש באיפור, נשים יכולות לשמור על הקלאץ' בשביל להעצים את מראה "השטיח האדום" שלהן."


מבחר

הערכה מכילה את הפריטים הבאים:

6 צלליות בצבעים הבאים:
Ombre Hypnose - Bleu Nuit M203 (כחול כהה מאט)
Ombre Hypnose - Pepite Douce I102 (חול-שמנת עם נצנצים זהובים)
Ombre Hypnose - Noir Intense M300 (שחור פחם מאט)
Ombre Absolue - Blanc Quad G10 (לבן בגימור מאט, למרות שיש נגיעת שימר קלושה כלשהי)
Ombre Absolue - Gris Clair G10 (כסף "אפור", מאוד שימרי ומכיל נצנצים כסופים)
Color Desing - Kaki (חאקי שימרי עם תת-גוון זהוב ונצנצים זהובים)

מיני מסקרה:
Hypnose - Black Mascara (המסקרה השחורה הקלאסית שלהם)

אודם:
L'absolu Nu - Solid Lipcolor - 302 (ורדרד ניודי עדין, בעל תת גוון לילך קריר)

גלוס:
Gloss A Levres - Lip Gloss (שקוף, מכיל מיקרו-נצנצים זהובים)

סומק:
Blush Subtil - Rose Sable 02 (ורוד "בייבי", מעט שימרי בעל גוון זהבהב)

פודרה:
Compact Powder Translucide 01

כמו כן, הערכה מכילה מברשת לשפתיים, מברשת לצלליות, מברשת לסומק, וכרית לפודרה.
וכמובן, הקלאץ' עצמו נחשב לפריט.


ביצועים

צלליות:
לגבי הצלליות, יש לי דעות מעורבות. אדרג מהצללית המוצלחת ביותר לצללית הפחות מוצלחת בסדר יורד.
כשפתחתי את הקלאץ' לראשונה, הצללית שמייד משכה את עיני הייתה החאקי- צבע ירוק זית עמוק, עם תת גוון זהוב ונצנצים זהובים גם כן, והיא התבררה כצללית המוצלחת ביותר מבין ה-6 בסופו של דבר. היא פיגמנטית ביותר, מעניינת, מאוד מיוחדת, אבל! לה, וגם לכל שאר הצלליות עם הנצנצים בערכה, יש כזאת כמות של fallout-ים (כשהנצנצים נופלים ונמרחים על כל שאר הפנים במקום להישאר במקומם על העפעף), שלפני השימוש בהן אני תמיד חושבת פעמיים אם יש לי או אין לי כוח כל היום להסתכל במראה ולנקות נצנצים שהלכו לאיבוד.
הצללית השנייה שמצאה חן בעיניי היא השמנת-חול השימרית בעלת הנצנצים הזהובים. גם כן צללית מקסימה מבחינת צבע ומיוחדות, אבל הנצנצים האלה פשוט הורסים את כל הכיף.
הצללית הכסופה מאוד כסופה. אני חושבת שזו הצללית הכסופה ביותר שקיימת אצלי בשידת האיפור, ואני אוהבת להשתמש בה לאיפור ערב בומבסטי וחגיגי במיוחד, היא נותנת תחושת "גלאם" מלכותית והוליוודית מאוד.
הצללית השחורה היא בעצם "שחור פחם" מושלם. היא בגימור מאט, מה שמאפשר את השימוש שלה גם ביום-יום וגם במראה יותר מפוצץ. סופר שימושית.
הצללית הלבנה לא כל כך מצאה שימוש אצלי, פשוט כי אני לא טיפוס של צלליות לבנות. במיוחד כאשר יש לה גימור כל כך מוזר. יש ימים שאני בטוחה שהיא מאט לחלוטין, ויש ימים שהיא נראית לי שימרית מאוד. משהו עובר על הצללית הזאת, היא לא סגורה על עצמה.
הצללית הבאה הצליחה לאכזב אותי כמו ששום צללית אחרת ביקום לא הצליחה לאכזב אותי מעולם. ועוד היו לי כאלה ציפיות ממנה. הצללית הכחולה לא פיגמנטית בעליל, בלתי ניתנת לטשטוש, באמת שניסיתי לאהוב אותה! באמת! מאוד שמחתי שסוף סוף תהיה לי צללית כחולה עמוקה, ועוד בגימור מאט, שזה הכי שיקי שיש, אבל לא! אין אפשר לעבוד איתה. אכזבה מהלכת שכואבת לי בלב בכל פעם שאני פותחת את הערכה.

מיני מסקרה:
זו המסקרה המוכרת ביותר מבין כל המסקרות שיש ללנקום להציע, ובצדק. זוהי מסקרה מעולה! יש לי ריסים קצרות, עקשניות, קשות וצפופות. הן ממש נראות כמו מברשת של מטאטא. מעטות הן המסקרות שמצליחות להרים, לעגל ולהאריך את הריסים החצופות שלי, והמסקרה הזאת היא אחת מהן! עכשיו, אני באמת לא יודעת להבדיל בין מסקרה מעגלת, מסקרה מאריכה, ומסקרה מעבה. אולי כי מעולם לא חוויתי על עצמי הבדלים כגון אלה. אבל עצם העובדה שהמסקרה הזאת מצליחה לפחות להרים לי את הריסים ולא לתת להן לרדת בחזרה, כבר מספקת אותי! ולא רק! היא גם מעגלת את הריסים שלי ונותנת תחושה של ריסים יותר ארוכות ונסיכותיות. המסקרה הזאת מצטרפת לנבחרת המסקרות שהצליחו לשנות את חיי: Diorshow של Dior, ו-Diva's Lashes של Pupa.

אודם:
בד"כ אני לא אוהבת אודמים שנמצאים בערכות איפור, במיוחד אם הם מונחים בתוך מיכל פתוח, שירחם עלינו האל, כל דבר יכול להתעופף ולנחות היישר לבפנים ולהרוס את המרקם על השפתיים, במיוחד שאריות מהאבקות השונות בערכה (צלליות/סומק/פודרה you name it!), ובד"כ יש תחושה שהם פשוט זרקו את האודם הכי מגעיל שנשאר להם בעודפים של החברה לתוך הערכות האלה בשביל לצאת מידי חובה. הפעם לא כך הוא הדבר, והאודם שנמצא בתוך הערכה הוא האודם הכי רך, נעים, עדין ויפה שאי פעם היה לי. כשהעברתי לראשונה את המברשת על האודם, כבר אז הבנתי שמצפה לי חוויה נפלאה של רכות חמאתית, וכשמרחתי אותו, הוא פשוט נמס לי לתוך עור השפתיים והשאיר מרקם עשיר, מלא, וברק חושני. כמו כן, הצבע הזה פשוט מושלם בשבילי. הורוד האולטימטיבי, אם תרצו. הוא פחות מתאים לאיפור ערב לדעתי, אבל הוא בהחלט הצבע המושלם לדפוק איתו הופעה ביום-יום, בלי להרגיש שהגזמתי. הוא עדין, קצת ניודי (למרות שהוא ורוד), ויש לו תת-גוון לילך קריר שעושה את ההבדל בינו לבין שאר האודמים הורודים שיש לי. אני בהחלט מתכוונת לקנות בנפרד רק את האודם הזה כשהוא ייגמר לי בערכה, כי אני לא יודעת איך חייתי בלעדי עד היום.

גלוס:
בכלל לא הבנתי שזה גלוס עד שלא השתמשתי בו (כי מי בכלל קורא מה יש בתוך הערכה לפני השימוש? קודם משתמשים ואז מתעמקים בתכולה!). בערכה הוא נראה ורדרד, והוא מכיל מיקרו נצנצים זהובים מאוד יפים, ציפיתי לאודם מתוק וחמוד לימים שקטים, וכשניסיתי אותו על השפתיים - התאכזבתי נורא. על השפתיים הוא שקוף לחלוטין, לא נותן אפילו שמץ של צבע, וחוץ מהנצנצים הזהובים שנדבקים לשפתיים כמו חולירע, מסרבים להימחק, מתפזרים לכל עבר ולא נותנים לשכוח שבכל זאת יש משהו על השפתיים, הגלוס הזה פשוט חסר תועלת. מילא, אם אפשר היה להשתמש בו כגלוס שקוף מעל צבע אחר, אבל להניח גלוס באמצעות מברשת חיצונית זה סיוט בלתי אפשרי. גלוס אמור להיות חומר נוזלי ומבריק בתוך שפופרת או כל מיכל סגור אחר, אבל לא ככה! לא כגוש מוצק בתוך מיכל פתוח! רעיון רע מאוד, לנקום! רע מאוד! עדיף היה אילו הייתם דוחפים לערכה אודם מוצק נורמלי, לא משנה מאיזה צבע, רק לא את הקקה הזה!

סומק:
אם להגיד את האמת, עד לפני שנה בכלל לא השתמשתי בסמקים. כן כן. וגם כשכן התחלתי להשתמש בהם, היו אלה סמקים בצבעים כתמתמים-אפרסקיים, או סגלגלים, או חומים. רק לא ורודים. הפנים שלי אדומות מטבען גם ככה.
אבל כשקיבלתי את הערכה ובחנתי את תכולתה, אמרתי לעצמי- "מה, אני אקבל ערכה של לנקום ואזניח לגמרי את הסומק? אין מצב! בטוח הסומק הזה שווה משהו! לנקום, בכל זאת.." ואכן, גיליתי שהסומק הזה מחמיא לצבע העור שלי בלי להפוך אותו לורוד "מגורה". ההיפך, הוא נותן זוהר בריא לעור, הצבע מאוד טבעי ויש תחושה שהוא קצת מתאם את עצמו לצבע העור. הוא לא פיגמנטי יתר על המידה, והצבע הרצוי על הלחיים בהחלט ניתן "לבנייה". הבעיה היחידה שלי איתו שהוא נוטה להימחק במהלך היום, ולפעמים אני מוצאת את עצמי ב-2 בצהריים עם לחיים חיוורות לגמרי. אני לא אוהבת לקחת איתי סומק לחידושים במהלך היום, ולכן זאת בעיה בשבילי.
אבל בכל זאת, הסומק הזה מעולה בשבילי- הסומק הורוד הראשון שאני באמת אוהבת!

פודרה:
יש לי סוג של מזל כזה, שתמיד הפודרות שמגיעות כחלק ממארזים למיניהם, תמיד, אבל תמיד, יהיו בעלות צבע שלא מתאים לי. במקרה הזה, הפודרה בהירה מדי. ואני ממש לא שחומה, או שום דבר שקרוב לזה. למה זה קורה לי? :(
אם להתעלם מהחיסרון של חוסר התאמת הצבע, המרקם של הפודרה נהדר. הוא אבקתי, אבל בלי להיות יבש מדי. המרקם של הפודרה "מחליק" על העור בעת ההנחה, ויש לו תחושה נעימה ביותר על העור. כמו כן הגימור שלו מאט לחלוטין, והוא בכל זאת מצליח להעניק לעור תחושה מלאת לחות ורכות. כל הכבוד ללנקום!
חבל מאוד שהצבע לא מתאים לי, כי אחרת אני חושבת שהפודרה הזאת מדהימה. למה הם שמו במארז פודרה כמעט לבנה אני לא מבינה.

מברשות:
יש במארז 3 מברשות- אחת לשפתיים, אחת לצלליות, ואחת לסומק. כמו כן יש גם כרית להנחת הפודרה. אני אתחיל מהחביב אל הפחות חביב בסדר יורד.
המברשת לשפתיים נהדרת. רכה, נעימה, מחליקה על השפתיים, הסיבים מאוד חלקים ולא מגרים את עור השפתיים העדין שלנו. אני מאוד אוהבת אותה ובהחלט מתכוונת לשמור אותה לשימושים עתידיים.
המברשת לסומק סבירה. נתקלתי במברשות סמקים הרבה פחות טובות מזאת במארזים אחרים שונים ומשונים. המברשת הזאת בעלת אותם הסיבים הרכים שיש למברשת השפתיים, והם גם מאוד גמישים ומונחים "באווריריות" בתוך הידית, כך שאפשר להניח את הסומק בלי שהוא ייראה ליצני. כשאני מתאפרת בבית ויש ברשותי את המברשות הרגילות שאני משתמשת בהם, אין מצב שאני אשתמש דווקא בזו. אבל אם אני נוסעת למקום כלשהו לכמה ימים, ואין לי מקום או אפשרות לקחת איתי את כל המברשות שלי, אני חושבת שהמברשת הקטנה והחביבה הזאת היא אלטרנטיבה זמנית טובה. לא הכי נוחה בעולם, אבל ניחא.
הכרית לפודרה מבאסת אותי. היא מאוד נעימה, רכה, גמישה והעור שלי אוהב אותה, אבל היא כל כך קטנה שאני רק מצליחה לכסות איתה ס"מ אחד בכל פעם. אילו רק לנקום היו מכניסים לערכה כרית שגודלה כפליים מהגודל הנוכחי, אולי הייתי משתמשת בה.
המברשת לצלליות, כמו כל מברשת צלליות בכל מארז אחר, על הפנים. אני לא מבינה למה בכלל כל החברות האלה (ובמיוחד היוקרתיות) טורחות להשקיע במברשות המעאפנות האלה, הרי הן יודעות שאף אחד לא משתמש בהם! הדבר היחיד שבו המברשת קקי הזאת מתעלה על שאר המברשות לצלליות המעאפנות הרגילות במארזים אחרים, היא שהיא גמישה. הראש שעליו נמצא הספוג הזה, רך וגמיש, ולכן ההנחה תהיה הרבה יותר רכה ונעימה מאשר עם מברשת צלליות קקי רגילה. אבל עדיין לא השתכנעתי. ניסיתי פעם אחת והתאכזבתי.

תיק:
התיק מצויין ואפילו יצא לי לקחת אותו איתי לכמה אירועים. הוא מאוד קלאסי ואלגנטי, והעובדה שהוא מכיל מראה עצומה שמשתרעת על צד שלם של התיק רק גורמת לי לאהוב אותו יותר.
הוא קצת קטן, וזאת הבעיה היחידה. בפעם אחת אפשר להכניס לשם רק פלאפון, כסף (בלי ארנק, נטו שטרות או כרטיס אשראי), ומפתחות (בתנאי שהם בלי מחזיק מפתחות). בקושי הצלחתי לדחוס לשם גם אודם.


ריח


צלליות:
ריח נעים ומעט מתקתק, ריח "יוקרתי".

מיני מסקרה:
לא ריח רע, פשוט ריח מוזר וכימי, קצת מזכיר טושים ללוח מחיק. בכל מקרה הריח לא חזק ולא מפריע לי.

אודם:
ריח מאוד נעים, מעט מתקתק אבל בהחלט על סקלת הנייטרלי. מרגישים מעט טעם על השפתיים, אבל לא טעם מגעיל. זה הטעם שלדעתי מגדיר אודמים איכותיים, אם זה בכלל נשמע הגיוני :)

גלוס:
לגלוס כמעט ואין ריח, אבל כן יש לו טעם לוואי נוראי, כמו של בנזין.

סומק:
ריח זהה לזה של הצלליות, מאוד נעים ויוקרתי.

פודרה:
ריח שמזכיר קצת טאלק, או אבקת-תינוקות, איך שתרצו. נעים, מעט מתקתק, נייטרלי ביותר.


עמידות


צלליות:
כמו רוב הצלליות בעולם, גם אלה של לנקום לא ניחנו בעמידות מיוחדת. רק הצללית הכחולה (בהיותה לא פיגמנטית ברמה שזה כבר פשע) נוטה "להתפוגג" במהלך היום, גם עם פריימר לעיניים. שאר הצלליות עומדות טוב בפני יום שלם על הרגליים, כל עוד יש פריימר תחתיהן.

מיני מסקרה:
המסקרה לא עמידה בפני מים. אני יודעת שיש מסקרות שנוטות במהלך היום "להתייבש" ו"להתפורר", ולהימרח על כל הפנים, וזאת לא אחת מהן. המסקרה הזאת נשארת במקומה כל עוד היא לא באה במגע עם מים.

אודם:
לא עמיד, אחרי כ-4 שעות נמחק לגמרי אם לא אוכלים ושותים, ונמחק מיידית ברגע שכן אוכלים או שותים. בכל מקרה האודם הזה כל כך נהדר, שחוסר העמידות מבחינתי לא מפריע לי. מאוד כיף לחדש את האודם הזה, ולהרגיש את הרכות החמאתית שלו מחדש על השפתיים. :)

גלוס:
קקי של מוצר, וקקי של עמידות. אחרי שעה לא מרגישים בכלל נוכחות על השפתיים. לא רואים ברק, לא מרגישים לחות, ורק הנצנצים המעצבנים האלה נמצאים על כל הפנים.

סומק:
לא עמיד בכלל, הייתי אומרת שתוך 4-5 שעות יש צורך לחדש אותו.

פודרה:
בגלל שיש לי נטייה לגעת בפנים שלי המון במהלך היום (לא בהכרח התעסקות עם פצעונים, אלא למשל להישען על פרק כף היד שלי כשאני עובדת מול המחשב, או למשש את האף והסנטר באובססיביות כל כמה דקות כדי לוודא שאין לי שם שומניות, או סתם כי משעמם לי אז אני נוגעת בכל הפנים כדי לנסות ולגלות מבעוד מועד חצ'קונים או בליטות מוזרות חדשות על העור), כל פודרה שאני שמה על הפנים שלי מתחילה להיעלם אחרי 4-5 שעות, אבל הפודרה הזאת בד"כ שורדת יותר, בסביבות ה-6-7 שעות. כלומר, היא עמידה יותר בהשוואה לשאר הפודרות שיש לי. כמו כן, היא ממש יעילה במניעת שומניות! בד"כ העור שמסביב לנחיריים שלי מתחיל להיות שומני אחרי כ-3 שעות, אבל עם הפודרה הזאת הוא נשאר נקי משומן לפחות 7 שעות (גם אם הפודרה נמחקה ברובה, האפקט שהיא נותנת לעור נשאר). מעולה!


מחיר

אמנם לא רכשתי את הערכה במו ידיי, אך באתר המקורי של החברה היא עולה 70 יורו. בחישוב גס יוצא שזה כ-350 ש"ח. מחיר סביר בשביל לנקום, אבל מחיר מוגזם אם תשאלו את חשבון הבנק שלי. אני בעצמי לא הייתי קונה בסכום הזה.


שווה קנייה?

לדעתי, אם הייתי רואה את הערכה בסופר פארם (מה שלא יקרה, כי הערכה לא נמכרת בארץ בכלל), כנראה שהייתי עוצרת לבהות בה בכמיהה כמה דקות, אבל בסופו של דבר לא קונה. גם אם לא הייתי מודעת לאיכות המוצרים שהיא מכילה, אני חושבת שהצלליות לא היו מושכות אותי יותר מדי, גלוסים יש לי מיליון, הפודרה בהירה מדי, הסומק הוורוד היה מפחיד אותי, ובגלל אודם אחד טוב ומסקרה מזערית, לא שווה להוציא 350 שקלים. אני חושבת שגם כערכה בודדת לנסיעות וטיולים, היא לוקה בחסר. עובדה שבעוד שבועיים אני טסה, ואני לא מתכוונת לקחת איתי את הערכה הזאת.


תמונות להמחשה




צלליות מלמעלה למטה, לפי סדר האהבה שלי כלפיהן




מימן לשמאל: חאקי, שמנת-חול, כסף




מימין לשמאל: שחור פחם, לבן, כחול כהה



אודם וגלוס






סומק





פודרה (אני יודעת שקשה לראות, אבל היא שם)





לסיכום

יתרונות

צלליות:
*צבעים שמשתלבים היטב אחד עם השני
*הצבעים מאוד יפים כשלעצמם
*צבעים וגימורים די לבישים גם ליום-יום וגם לאיפור יותר מושקע
*הצבעים השימריים בהחלט איכותיים ומושקעים, אלו לא צבעים בגימורים שהייתן רואות בחברות יותר עממיות

מיני מסקרה:
*בניגוד להרבה מסקרות אחרות, זו מצליחה גם להרים, גם לעגל, וגם להאריך את הריסים השובבות שלי
*גודל קטן וחביב, מאפשר לקחת רק אותה לכל מקום

אודם:
*צבע נהדר
*לחות חמאתית שנמסה על השפתיים
*לא נוזלת לתוך החריצים של השפתיים
*ריח וטעם נעימים

גלוס:
*אין שום דבר טוב בגלוס הזה!! :(

סומק:
*צבע מחמיא וטבעי, לא נותן תחושה של לחיים "מוכות ופצועות"
*לשם שינוי, הסומק הורוד היחיד שלא גורם לי להיראות אדומה כמו שאני במציאות
*מרקם נעים שמחליק על העור
*פיגמנט לא חזק מדי- ניתנת אפשרות ל"בניית" הצבע על הלחיים

פודרה:
*מרקם נהדר שמחליק על העור
*עמידות טובה יותר מפודרות אחרות שיש לי
*מונע שומניות ביעילות
*ריח מאוד נעים שבהחלט מורגש בעת ההנחה

מברשות:
*מברשת שפתיים נפלאה, רכה, וקומפקטית. נהדר לשימושים עתידיים!
*מברשת סומק שבהחלט ניתן להשתמש בה בנסיעות או טיולים.

תיק:
*קלאסי ואלגנטי- מלבן כסוף שיתאים כמעט לכל סגנון לבוש (אלא אם כן את בחורה של זהב)
*מראה עצומה שמשתרעת על חצי תיק


חסרונות

צלליות:
*הצללית הכחולה לא פיגמנטית ובלתי ניתנת להנחה במראה אחיד
*אמנם הצבעים מתאימים זה לזה, אבל אין יותר מדי מגוון שיאפשר סגנונות איפור שונים ומגוונים
*חסרים לי פה צבעים חמים
*נצנצים שמתפזרים לכל עבר (בצלליות השימריות)

מיני מסקרה:
*מסקרה נהדרת, אין לי תלונות

אודם:
*החיסרון היחיד של האודם הנהדר הזה הוא שיש מעט מדי ממנו..

גלוס:
*בכלל לא נוח לשימוש (מיכל פתוח, גלוס קשיח כמו סבון)
*מתאדה תוך שעה מקסימום
*נצנצים שנדבקים לשפתיים ומסרבים להרפות
*טעם לוואי
*לא נותן שום לחות לשפתיים
*צבע לא שימושי בכלל (לי לפחות, אין לי מה לעשות עם גוש גלוס מוצק בצבע שקוף)

סומק:
*לא עמיד ונוטה להימחק תוך 3-4 שעות

פודרה:
*צבע שממש לא יתאים לכולן. כאילו, לנקום, באמת? פודרה בצבע קיר? באמת??

מברשות:
*כרית פודרה קטנה מדי
*מברשת צלליות לא יעילה

תיק:
*טוב, זה קלאץ', אבל בכל זאת קצת קשה לי עם הגודל הקטן מדי של התיק..


ציונים
צלליות: 3.5/5
מסקרה: 5/5
אודם: 5/5
גלוס: 0/5
סומק: 4.5/5
פודרה: 3.5/5
מברשות: 3.5/5
תיק: 4/5


תודה רבה לכל מי שקראה, ושיהיה לכן יום מקסים!
ועכשיו, דובי:


אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה