יום חמישי, 1 במאי 2014

אוי לא!! או: איך מתקנים היילייטר/סומק/צללית שנשברה

לפני כמה שבועות הדבר הכי נורא שיכול לקרות לכל חובבת איפור בעולם, קרה לי. כן כן, נשבר לי היילייטר! או יותר נכון, קיבלתי היילייטר שבור במשלוח! :(

הייאוש היה רב, הבכי הנפשי היה רב, אבל גם התושייה הייתה רבה והחלטתי לתקן את ההיילייטר שלי ולהחזיר אותו למצב האבן הראשוני שלו (אחרי ניסויים במוצר בתור אבקה, שגרמו לי להיראות כאילו עשיתי אהבה עם כדור דיסקו).

לאחר בירורים באינטרנט הבנתי שהשיטה הכי קלה ובטוחה היא זאת שאני אראה לכן היום! :)





אז ככה נראה ההיילייטר הפצוע שלי

אנחנו נזדקק למיכל לאחסון המוצר (אפשר את אותו אחד המקורי, אבל אני החלטתי להשתמש בקופסת עץ רוסית מסורתית, יפה ואלגנטית), אלכוהול 70% (או יותר, אבל לא פחות!), וכפית. מומלץ כמובן לעשות את כל זה על נייר כלשהו, כדי לא לטנף את כל האזור



שופכים אלכוהול לתוך המיכל, בכמות שתספיק לכן בשביל לערבב את כל הבלאגן הזה ולהפוך אותו לאחיד וחלק)

מומלץ קצת לנער את המוצר בשביל לעודד התנדפות מהירה יותר של האלכוהול

להניח את המיכל שלנו במקום מוגן מלכלוכים ורוחות חזקות (אנחנו לא רוצות אבק על המוצר שלנו), ולתת לו כמה שעות טובות להתייבש לגמרי (אני נתתי לזה יום שלם, 24 שעות)

ככה נראה המוצר שלנו אחרי התייבשות מלאה (הסדקים בצדדים זה כי העץ מתרחב בחום, והיה חם מאוד באותו יום, כנראה שהמוצר התייבש ורק אחרי זה העץ התרחב)


ואז מגיע החלק הכיפי! לוקחים נייר (אני מעדיפה נייר על פני מגבת, מגבת יכולה להעלים כמות גדולה של חומר), ומטבע שגודלו תואם כמה שיותר לרוחב פני השטח. לי כמובן לא הייתה מטבע בגודל המתאים אז לקחתי את המטבע הכי גדול שיכולתי

שמים את הנייר על החלק העליון של המיכל

מטבע פנימה

וללחוץ! ללחוץ! ללחוץ חזק חזק, גם בקצוות!

וככה נראית אבקה דחוסה :)

תראו איזה יופי זה יצא, אמנם לא מקסים כמו בצורתו המקורית, אבל לדעתי יש פן מאוד מסורתי ונשי לקופסת העץ הרוסית הזאת :)

סוף סוף מצאתי שימוש לקופסא הזאת! שכבה שנים בפינה חשוכה בבית עד שנזכרתי בה בעקבות האסון..


לסיכום: השיטה הזאת פשוטה, לא דורשת מצרכים מיוחדים או יותר מדי זמן, ואפשר לגוון במיכלים יפים ומעוררי קנאה :)

ואגב, סקירה על המוצר עצמו תבוא בעתיד!

תודה לכולכן על הזמן שהקדשתן לקריאה, ושיהיה לכן יום טוב!


4 תגובות :

  1. וזה לא פגם במוצר עצמו? (גימור מרקם עמידות וכדומה)

    השבמחק
    תשובות
    1. מה זאת אומרת? :) המוצר אמור היה להגיע אליי שלם ויפה, עם חריטה של מיני מאוס, ובמקום זה קיבלתי אריזת קרטון מעוכה ובתוכה המון פירורים וגושי היילייטר. זה פגם בדואר ישראל.. :\ כמובן שהמוכר הבטיח לשלוח לי חדש, אבל ניצלתי את ההזדמנות בשביל לבשל ניסויים ולעשות מדריך :) המוצר עצמו כמובן עדין, אבל כל מוצר אבקה הוא עדין וככל הנראה יישבר אם יתייחסו אליו כמו שמתייחסים לכל המשלוחים בדואר ישראל..

      מחק
    2. אני חושבת שהיא התכוונה אם התהליך עם האלכוהול לא גורם לפגם במוצר, בעמידות ובמרקם שלו- בלי קשר לזה שהוא בא הרוס.
      עשיתי את זה המון פעמים עם צלליות ולא קרה כלום. זה לא נראה הכי טוב (עשיתי עם צלליות של מאק) אבל זה מספק וזה עדיף על משהו הרוס

      מחק
    3. אההההה~ עכשיו הבנתי. זה לא אמור להרוס את המרקם, כי בכל זאת- אלכוהול מתנדף (זה כמו שתערבבי עם מים, לא יקרה כלום, רק שלוקח הרבה יותר זמן למים להתנדף). לפחות מבחינת ההיילייטר שלי- המרקם נשאר זהה לחלוטין כמו שהוא היה במקור (כי היו גושים לא מפוררים אז ניסיתי אותם, לפני זה אני יודעת מה המרקם).

      מחק